20 דברים שחשוב לדעת על האוכל שלנו

הידעת כי דין שתי פרוסות לחם קל אינו כדין פרוסת לחם רגיל , מאחר ועל כל פרוסת לחם קל, נוהגים למרוח "משהוא" וכך גדל מספר הקלוריות
הידעת כי חובה לשים שמן בסלט על מנת לאפשר לויטמינים כמו- Aו-E הידועים כמגנים על מערכת החיסון להיספג בגוף.
הידעת כי השוקולד אינו גורם לאקנה. האקנה הוא תוצאה של פעילות יתר בבלוטות החלב שבעור ואין לו כל קשר לשוקולד.
אכילת 4-5 מנות פרי או ירק ביום מסייעת בהפחתת הסיכון ללקות במחלות לב
צריכת קטניות דוגמת שעועית לבנה, פול, עדשים, חומוס ,אפונה וסויה 4 פעמים בשבוע עשויה להפחית את הסיכון למחלות לב
הידעת כי גרם אלכוהול מספק כ-7 קלוריות, גרם שומן כ-9 קלוריות, גרם סוכר כ-4 קלוריות וגרם חלבון כ-4 קלוריות
הידעת כי ויטמין A הנמצא בירקות כתומים וירוקים כהים מסייע במניעת מחלות לב וכלי דם, סרטן והזדקנות
הידעת כי סלניום- מינרל הנמצא בעוף, כבד, הודו ואגוזים עשוי לסייע במניעת סרטן הערמונית
הידעת כי ויטמינים ומינרלים אינם מכילים קלוריות
מחקרים חדשים טוענים כי לשוקולד תפקיד של הגנה על הלב, היות והוא מכיל אנטיאוקסידנטים (נוגדי חמצון) אשר מורידים את הסיכון לקרישי דם. (האנטיאוקסידנטים מגנים על הגוף מפני פעילותם של הרדיקלים החופשיים, מולקולות הפוגעות ברקמות הגוף השונות.)
הידעת כי במהלך הבישול והחשיפה לאור, חלק מהוויטמינים משתנים והולכים לאיבוד, כמו ויטמין C .אולם חלק מהוויטמינים מתמוסס במים ולכן כדאי להשתמש במי הבישול ולבשל בישול קצר ככל שניתן.
בישול בכמות קטנה של שומן יהפוך מספר בולמי חמצון (אנטיאוקסידנטים) לזמינים יותר לספיגה, ביניהם הוויטמינים E,A,D,K.
העגבניות, אשר מאבדות בבישול חלק מוויטמין ה-C שלהן, מכפילות במהלכו את רמות הליקופן - החומר שמעניק לעגבנייה את צבעה והוא פועל כאנטיאוקסידנט, הידוע כמגן מפני מחלות לב וסרטן הערמונית. אפקט דומה יתקבל בבישול אשכולית אדומה או פלפל אדום. בישול של עגבנייה עם שמן יגרום לספיגה טובה יותר של ויטמין E, ליקופן ובטא קרוטן.
הידעת כי ירקות קפואים זהים בתכולת רכיבי התזונה שלהם לירקות טריים. מחקר שנעשה באוסטרליה ובדק אפונה ירוקה קפואה מול אפונה ירוקה טרייה, מצא כי תכולת ויטמין C באפונה הקפואה (שאוחסנה בהקפאה למשך שנה והוכנה במיקרוגל) הייתה אף גבוהה מזו של אפונה טרייה שאוחסנה שלושה ימים.
זיתים אינם שווים לביצה לא בהרכב ולא בקלוריות
אכילת לימון מוסיפה ויטמין C , אולם אינה שורפת שומן
הידעת כי דגניים מלאים דוגמת שיבולת שועל, תירס, ושעורה עשויים להגן מפני סוכרת מטיפוס 2 בגברים
את עלי האספרגוס אוכלים חיים ומבושלים. ב100 גרם אספרגוס חי יש רק 23 קלוריות , 2.3 גרם חלבון ו - 0.2 גרם שומן, הוא מכיל ויטמין C המשמש כבולם חימצון , משפר תיפקוד מערכת החיסון ומשפר את ספיגת הברזל במעי. האספרגוס חסר כולסטרול
ב-100 גרם שום יש 149 קלוריות (מי אוכל 100 גרם?) . השום נחשב לתבלין אולם משתמשים בבצלו, בעליו ובאבקתו ליצור תרופות שונות. יש המייחסים לו תכונות כמסלק פסולת מהגוף, מחסן ומחזק. בעבר וגם היום, משתמשים בו כנגד הסתיידות העורקים, ובמניעת מחלות לב וכלי דם
הידעת כי השמנה מעלה את הסיכון ללקות ביתר לחץ דם, סוכרת, מחלות לב וכלי דם שבץ ומספר סוגי סרטן