מניעת עלייה במשקל למפסיקים לעשן

טיפים למניעת עלייה במשקל למפסיקים לעשן

  • הקפידו לאכול 3 ארוחות עיקריות ביום . זכרו אפשר ולא מוכרחים לאכול 3 עד ארוחות בינים קטנות (פרי / מעדן / חטיף).
  • ארוחת בקר קלה חשובה לגוף, למוח ולנשמה. לדוגמא: פרוסה עם גבינה / קורנפלקס עם חלב משקה בקר ועוגייה.
  • העדיפו לצרוך מזונת דלים בקלוריות ועשירים בסיבים דוגמת ירקות, טריים, ירקות מבושלים.
  • הקפידו על אכילה ליד שולחן ללא צפייה בטלביזיה, במחשב, דיבור ב טלפון או קריאה בספר או בעיתון. כך תתייחסו לאוכל ולאכילה ,תשבעו מהר יותר ותנשנשו פחות .
  • במקום לעשן בתום הארוחה (עם המנה האחרונה או הקפה )-עזבו את השולחן ועיברו למקום אחר (כך תשברו את ההתניה)
  • חשוב חשוב- הקפידו על פעילות גופנית לבריאותכם ולהנאתכם. מומלצת פעילות 3-5 פעמים בשבוע 40 דק' לפחות.
  • הגבירו את השתייה. חשוב לשתות עם כל ארוחה, גם כאשר רוצים סיגריה, גם כשלא צמאים, ומומלץ לשאת בקבוק מים קטן בתיק לעת משבר .
  • ניתן להשתמש במסטיק או סוכרייה ללא סוכר על מנת להקל על הצורך לשים משהו בפה.
  • היזהרו מאכילת מזונות דלי קלוריות בכל פעם שאתם מרגישים צורך לעשן. מזון אחד לא מזיק אולם מזונות רבים משמינים.